17 września 2014

DIY: Klosz lampy ze sznurka

Cześć, dzisiaj pokaże wam jak prosty sposób zrobić lampę ze sznurka, a dokładniej mówiąc abażur.
Nie wymaga dużych kosztów, a efekt jest niesamowity.
Taka lampa pojawia się w różnych kolorowych magazynach z aranżacjami wnętrz.
W sklepach internetowych zakupisz ja za ok 30-150 zł.
Ja na moją wydałam niecałe 10 zł.



Do wykonania takiej lampy potrzebujesz jedynie 5 rzeczy, a mianowicie
  • balon lub piłka dmuchana 
  • kabel z oprawka do żarówki
  • sznurek jutowy, inny sznurek lub wełna
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2,5 szkl. wody

Dmuchamy balon w zależności od pożądanej wielkości klosza

3 łyżki mąki dokładnie mieszamy z połową szklanki zimnej wody.
2 szkl. wody gotujemy.
Do wrzątku wlewamy wcześniej połączoną mąkę z wodą. 
I dokładnie szybko mieszamy gotując na małym ogniu.
Zdejmujemy z ognia i jeszcze raz dokładnie mieszkamy.

I tym sposobem otrzymaliśmy nasz klej :)


Powoli wkładamy nasz sznurek do kleju.  
Całość ugniatamy i w miarę możliwości pokrywamy kleistą masą.

Przy dużych ilościach sznurka najlepiej podzielić go na 2 lub 3 części.
Po namoczeniu i wykorzystaniu jednej
ponownie podgrzewamy delikatnie kleista masę
i zamaczamy w niej kolejną cześć.  
Na balonie oznaczamy miejsce usadowienia żarówki.
Powoli owijamy nasz balon pamiętając o ściągnięciu nadmiaru kleju ze sznurka.

Ilość sznurka zależy tak naprawdę od nas.

Zbyt gorący klej spowoduje pękniecie balonu.
Teraz tylko wystarczy delikatnie rozciągnąć sznurki w miejscu
 gdzie będzie usadowiona żarówka.


Teraz tylko 24h schnięcia w ciepłym miejscu i możemy przebić balon.


I gotowe.

W moim domu wiszą dwie sznurkowe lampy :) 
Tym samym sposobem zrobiłam jeszcze wazonik ze słoika po musztardzie.




INSPIRACJE: 









Pozdrawiam KW

1 komentarz:

  1. Ja właśnie zrobiłam taką lampę używając kleju z mąki ziemniaczanej, ale po przebiciu piłki została powłoka z kleju między sznurkami i teraz ciężko mi to oczyścić. Użyłam szczoteczki do zębów ale nie za bardzo pomaga. Masz jakiś sposób na to? Dzięki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Co myślisz na temat tego posta?